Zarządzanie Satysfakcją Klienta w Jednostkach Samorządu Terytorialnego
Umiejętność zrozumienia, pomiaru i identyfikacji satysfakcji klienta jest jednym z kluczowych czynników wpływających na skuteczność zarządzania, w tym zwłaszcza podejmowania trafnych decyzji. Jednostki Samorządu Terytorialnego dążąc do realizacji służebnego celu na rzecz społeczności lokalnej powinny być zainteresowane w podejmowaniu działań zmierzających do satysfakcji swoich mieszkańców.
Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest dostarczenie Słuchaczom wiedzy i praktycznych przykładów z zakresu efektywnego zarządzania satysfakcją klienta w Jednostkach Samorządu Terytorialnego. W trakcie szkolenia – poza omówieniem istoty i znaczenia badania satysfakcji klienta – przedstawione zostaną metody pomiaru satysfakcji oraz znaczenie wyników tego pomiaru w zakresie rekomendacji dla kierownictwa JST. Studia „Zarządzanie Satysfakcją Klienta” rozwijają szerokie umiejętności związane z planowaniem, znajomością narzędzi i metod oraz przeprowadzeniem całościowych projektów związanych z obsługą klienta.
Uczestnicy po szkoleniu będą potrafili:
- zweryfikować silne i słabe strony standardów obsługi klienta,
- zastosować w praktyce metody pomiaru i monitorowania satysfakcji klienta (m.in. Mystery shoping, Servqual, Customer Satisfaction Index),
- samodzielnie opracować i wdrożyć standardy obsługi klienta,
- wykorzystywać metody radzenia sobie z „trudnym” klientem,
- zastosować wskaźniki pomiaru satysfakcji klienta,
- opracować instrument pomiaru satysfakcji klienta,
- zidentyfikować profil klienta,
- zinterpretować raport badania satysfakcji klientów.
Do kogo kierowane jest szkolenie?
- osób odpowiedzialnych za projektowanie i koordynację procesów i narzędzi ds. zarządzania jakością obsługi i relacjami z klientem,
- pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie zespołami sprzedaży i obsługi klienta,
- pracowników wszystkich szczebli organizacji, pragnących poznać metody i techniki pomiaru satysfakcji klientów,
- pracowników sektora administracji publicznej, w tym zwłaszcza na szczeblu decyzyjnym
Udział w szkoleniu proponujemy szczególnie:
- pracownikom Jednostek Samorządu Terytorialnego, zwłaszcza na szczeblach kierowniczych i decyzyjnych
Program szkolenia:
1. Kluczowe zagadnienia związane z satysfakcją klienta
- pojęcie zadowolenia i satysfakcji klientów (trójkąt satysfakcji, luka satysfakcji),
- obszary i kryteria satysfakcji klienta,
- proces badania satysfakcji klientów, charakterystyka, typologia i znaczenie skal pomiarowych w badaniu satysfakcji,
- założenia metodyczne budowy narzędzia badania satysfakcji Klienta w organizacji samorządowej.
Powyższy moduł ma charakter ogólny, w którym przedstawione zostaną wybrane i istotne zagadnienia związane z pojęciem i istotą zadowolenia, satysfakcji i lojalności klienta. Zapoznanie uczestników z szerokim spektrum wstępnych zagadnień związanych z zadowoleniem, satysfakcją i lojalnością klientów pozwoli na efektywną pracę w ramach realizacji dalszych modułów szkolenia.
2. Techniki pomiaru i zarządzania satysfakcją klienta
- proces zarządzania satysfakcją klienta,
- kompetencje i wymagania względem osoby odpowiedzialnej za zarządzanie satysfakcją klienta,
- metody i narzędzia pomiaru satysfakcji klienta,
- sposoby postępowania z „trudnym” klientem.
W module tym uczestnicy zapoznają się z praktycznym zastosowaniem metod pomiaru satysfakcji klientów oraz będą mieli możliwość przeprowadzenia rozmów z tzw. „trudnym” klientem. Pozwoli to na zrozumienie zachowań oraz zastosowania skutecznych techniki komunikowania się oraz negocjacji. Omówione zostaną także zagadnienia związane z wymaganiami osoby odpowiedzialnej w JST za obsługę klientów i monitorowanie stopnia zadowolenia mieszkańców (klientów).
3. Techniki ewaluacji procesu zarządzania satysfakcją i obsługą klienta
- metody badań marketingowych na potrzeby obsługi klienta,
- opracowanie raportu z badania satysfakcji klientów,
- modyfikowanie ankiet i metody analizy danych statystycznych,
- interpretacja wyników – przetwarzanie danych i informacji od Klientów na decyzje doskonalące pracę JST.
Moduł ten obejmuje kluczowe zagadnienia związane z zapewnieniem zadowolenia klientów. Omówione zostaną metody badania satysfakcji oraz zasady opracowania raportu. Uczestnicy będą mieli możliwość opracowania własnego narzędzia pomiaru oraz zdobędą umiejętność interpretowania danych statystycznych w raporcie z badania satysfakcji klientów. Moduł o charakterze warsztatowym
4. Praktyczne aspekty pomiary satysfakcji klienta i zastosowania wyników
- dobre praktyki w zakresie zapewnienia satysfakcji Klientów JST,
- wymagania prawne i etyka prowadzenia badań satysfakcji klienta,
- dostosowanie narzędzi do zmieniających się warunków funkcjonowania Urzędu,
- przykładowy Panel Badania Satysfakcji Klientów i dalsze kierunki badań w zakresie zapewnienia satysfakcji klientów.
Ten moduł oparty jest w całości na praktycznym wykorzystaniu wyników pomiaru satysfakcji klientów, dzięki przedstawieniu jego zalet poprzez możliwość wykorzystania wyników w procesie decyzyjnym w Urzędzie. Uczestnicy będą mieli możliwość opracowania własnych standardów obsługi klienta ze względu na specyfikę funkcjonowania organizacji. Moduł o charakterze warsztatowym.
Czas trwania zajęć:
8 godzin
Formularz zamówienia szkolenia
Wykorzystaj wsparcie dla innowacji w Twoim JST
skorzystaj z naszej ofertyMasz pytania?
Chcesz wiedzieć więcej?
Zapraszamy do kontaktu!
Przekonaj się jak w prosty sposób unowocześnić funkcjonowanie Twojej JST. Sprawdź jakie rozwiązania proponujemy. Dowiedz się jakie korzyści przyniesie współpraca z nami. Nasi eksperci chętnie odpowiedzą na Państwa pytania.